Is meer bewegen noodzakelijk tijdens het diëten?

sporten om extra af te vallenDe associatie die menigeen maakt met gezond afvallen is dat je naast dat je het dieet aan het volgen bent, ook wat meer aandacht gaat schenken aan extra beweging. Meer bewegen is natuurlijk nooit overbodig, zeker als je in de situatie bent dat je overgewicht wil kwijt raken. Extra beweging zet je lichaam er toe om meer energie te gebruiken en als die energie hier voor wordt gebruikt kan het lichaam het nooit en te nimmer als vet gaan opslaan.

Het is echter een misverstand om te denken dat het noodzakelijk is om af te vallen. Zeker, het lichaam is erg gebaat bij extra beweging, maar je kan je voorstellen dat je niet altijd in de gelegenheid bent om daadwerkelijk te gaan sporten. Dat kan zijn door fysieke beperkingen, aandacht die uitgaat naar je gezin of dat je door je werk er absoluut geen tijd voor kan vrijmaken. Er zijn dus meerdere redenen te bedenken dat meer bewegen je gewoonweg niet past of uitkomt.

Welk dieet zou ik kunnen proberen?

Hieronder zal ik aangeven welk dieet uitermate geschikt is voor diegenen die willen afvallen zonder te willen of kunnen sporten. De diëten die ik in ieder geval afraadt omdat ze uit een schema bestaan waarbij je zeer weinig voeding binnenkrijgt is o.a. ‘t cambridge dieet. Dit dieet is zowel ongeschikt voor mensen die sporten als voor mensen die extra beweging niet kunnen combineren met een dieet.

Om zeer snel af te vallen zonder sporten zou je kunnen denken aan het werkzame ziekenhuisdieet, maar hier kan je dan alleen voor een paar weken gebruik van maken. Je krijgt ook bij dit dieet zeer weinig voedzame stoffen binnen en dat is voor een langere periode niet verantwoord. Als je niet sport zou ik gebruik maken van een dieet wat geschikt is voor de langere termijn en wat je ook nog kan volgen om je gewicht stabiel te kunnen houden.

Hoe komt het dat ik afval zonder daarbij te hoeven sporten?

Waar het grotendeels om gaat tijdens het afvallen is de verhouding van de energie die je inneemt en de energie die je verbrandt. Het is logisch dat je meer energie verbrand als je sport naast het diëten. Maar zoals gezegd, het is niet altijd mogelijk lichaamsbeweging te combineren met je dieet. Als je dus die extra energie niet verbrand met sporten zal je of iets minder energie moeten innemen of je trekt er meer tijd voor uit om uiteindelijk je streefgewicht te behalen.

Mocht je dus niet kunnen sporten om wat voor reden dan ook, probeer dan eens af te vallen met behulp van koolhydraatarme dieet recepten. Je kan met dieet zelf je tempo bepalen en, wat een groot voordeel is, je kan zelf bepalen hoe snel je wilt afvallen. Per recept kan je uitrekenen hoeveel koolhydraten je eet en vervolgens weet je dus hoeveel energie je binnenkrijgt.

Speelsgewijs afvallen met het koolhydraatarm dieet

Overtollig vet kwijtraken is een opgave waar menigeen al tijden mee bezig is. Diëten volgen, sporten, gezonder leefpatroon volgen, wat we er allemaal niet voor doen om het lijf te krijgen wat we altijd al wilden hebben. En vaak genoeg lukt het niet wat we willen bereiken ongeacht wat we er voor doen.

Om te beginnen met het dieet wat we kiezen om ons streefgewicht te bereiken, daar kunnen we al boeken over vol schrijven. Er zijn zoveel diëten om te volgen, dat we gewoonweg niet weten wat we kiezen moeten. Goede voorlichting over diëten is volop te verkrijgen maar je vraagt je direct af welk advies oprecht is en niet bedoeld om alleen maar de verkoopcijfers omhoog te krijgen.

Ik wil je hierbij graag vertellen waar ik het meeste voordeel bij heb gehad. En om met dieet te beginnen heb ik eigenlijk gelijk al genoeg aanleiding om er ook bij te vertellen dat met het volgen van dit dieet het sporten niet echt noodzakelijk is en dat ik met dit dieet direct een gezonder leefpatroon heb kunnen realiseren.

Een gezonder leefpatroon is een direct gevolg van dit dieet. Je eet gezond en net zo regelmatig en gelijk qua hoeveelheid als dat je gewend was te doen. Moeiteloos kan je met allerlei lekkere en natuurlijke producten je voedingspatroon aanpassen waarbij je niet hoeft na te denken over extra bewegen. Ik ben mijn overgewicht kwijtgeraakt en dat heb ik uiteindelijk na vele pogingen met allerlei diëten kunnen bereiken.

Het is mij gelukt doordat ik koolhydraatarm ben gaan eten en daar ben ik nu dus 6 maanden geleden mee begonnen. Het koolhydraatarm eten dieet werkt, want het overtollig vet wat ik had ben ik kwijt en ik heb geen honger gehad gedurende het dieet. Ik heb zelfs niet extra gesport en dat had ik eigenlijk wel ingecalculeerd toen ik 6 maanden geleden me voor had genomen om te gaan afvallen.

Het enige wat ik heb hoeven doen is net zo vaak eten als ik deed maar dan met de juiste producten op de snijplank. Door gebruik te maken van koolhydraatarme producten zoals eieren, gevogelte, groenten, rundvlees en zaden en noten in plaats van koolhydraatrijke producten zoals pasta, rijst en brood heb ik mijn lijf de juiste hoeveelheid koolhydraten gegeven waarmee het proces van het afvallen kon beginnen.

Ga gewoon op zoek naar nog meer koolhydraatarme producten zodat je nog meer variaties op het menu kan zetten. Varieer met de producten die je mag gebruiken en eet gewoon net zoveel als je gewend was. Je bent dan op een gezonde manier aan het eten en speelsgewijs aan het afvallen! Als je de koolhydraatarme producten hebt gevonden kan je zelf heerlijke koolhydraatarme recepten maken!